lördag 20 december 2008

Äntligen !!!



Så kom det då, det efterlängtade jullovet. Ibland har det sina fördelar att jobba inom skolvärlden. De sista två veckorna har varit intensiva, både på jobbet och som småbarnsförälder. Luciafiranden , grötkväll, gympaavslutningar, ofärdiga skolarbeten och sist men inte minst julshowen på jobbet. Personalen har som tradition att uppträda på åk 9´s julshow. I år blev det ett Battle of Bands, dvs final i Dansbandskampen. Stig-Kristers mot Jens-Kristerz i en stenhård kamp inför publikens jubel. TV-versionen är bara en barnlek i jämförelse.


När allt detta är avklarat kan man dra en djup suck av lättnad, nu återstår bara julstöket hemma....say no more.




För att riktigt ventilera lungorna åkte jag i tidig morgontimme till en tjärn för att borra några hål och få uppleva lugnet. Jag hade inhandlat två nya blinkpirkar som riggades på spöna, med förhoppningar om rejäla hugg. Några sådana fick jag inte uppleva, utan de enda som visade intresse var några småöringar. Två följde med upp för att genast återutsättas och utöver detta hade jag bara några smådragningar. Misstänker att det bara finns öring i denna tjärn.


Jag räknar med att göra nån mer fisketur nu under lovet och så har jag böcker och nån tidning som är olästa. Förra veckan nådde senaste numret av, den bästa tidningen för mitt intresse, Fly Tyer min brevlåda. Den innehåller artiklar som tex "Design better trout flies" och "Tie a realistic caddis pupa". Hoppsan, nu dreglade jag visst på tangentbordet !
Jullovet verkar långt, men kommer att gå fort, och rätt som det är, är det dags att traska till jobbet igen. Fast då går vi mot ljusare och varmare tider, äntligen.

Inga kommentarer: