söndag 7 december 2008

Julklappstips

Kylan behåller sitt grepp om Årefjällen. Som varmast idag, i Järpen, visade min termometer utanför köksfönstret -14 grader ! Enligt de som bott här länge har det aldrig varit så här mycket snö vid denna årstid tidigare. Skistar inne i Åre jublar.


Så här såg det ut i min trädgård idag. Vackert, men ack så kyligt.






Igår kväll gick jag ner till min hörna för en lila stund, och då menar jag inte Löfbergs Lila, och lite flugbindning. Uppe i TV-soffan gick kampen vidare mellan Lars-Kristers och allt vad de nu heter och mellan Idol-Markus och fotbolls-Jesper. Något jag gärna avstod, även om jag har koll, vilket är svårt att undvika med allt massmediala intresse. Några olika streamers färdigställdes vilka kommer att säljas som en ST-streamer mix, kanske som julklapp till någon. Två Zonker i grizzlybrun och blackbarred grizzly, två Epoxy i svart och grå och slutligen två Baitfish i grön och mörkgrå.



På onsdag har jag planerat att ta med mig jobbet ut till en tjärn för att borra några hål och försöka lura upp nån firre. Fast gärna lite mildare väder först tack.

Inga kommentarer: