torsdag 13 november 2008

På tillfälligt besök ?

Jag har ännu inte bestämt om Heavymetalflugan bara kommer att göra ett tillfälligt besök i min flugask eller om den ska få en permanent plats. Många flugor har gått den vägen, alltså in och ut. Någonting med dem har gjort mig missnöjd, så adios my friend. Nu ligger den dock på plus efter förra helgens fisketur vilket innebär att den får följa med ett tag till. Kanske klarar den nålsögat. Nu har jag bundit upp ett antal som jag tänker lägga ut på Tradera i helgen för att se om någon är intresserad. Just nu har jag några andra flugauktioner ute som det är bud på. Tidigt i höst var det ett svalt intresse där, men nu verkar det ha vänt.




Dessa tre i grizzlyfärgerna tan, natural och brown är det frågan om. Bundna på en Kamasankrok i strl 6. Större delen av flugan består av maraboufjädrar. Kroppen består av Ice dub, och här har jag valt kulören Minnow belly. På det hela taget en ganska enkel fluga att binda. Maraboufjädrar rör ju sig väldigt lätt i vattnet och ger ett intryck av liv som lockar fisken.




Så till slut vill jag rekommendera Lunkans blogg , Årefiske, http://www.arefiske.blogspot.com/. Hans senaste inlägg beskriver ett kylslaget fiske med torrflugefångad harr som resultat. Något att fundera över för alla er som redan inlett brasfiskesäsongen.

Inga kommentarer: