lördag 30 augusti 2008

Duvedsälva´


Åkte till Duvedsälven igår kväll för att ge den en sista chans. Den har inte fiskat nåt vidare i år, i varje fall inte för mig. Började nedanför Skansen och redan i andra kastet högg en öring i modell mindre. Verkar ju lovande tänkte jag, men det visade sig att detta skulle bli den enda öring jag får landa denna kväll. Hade senare några smådragningar i flugan, men inte mer. Utom kasthåll vakade några fiskar, förmodligen efter de få nattsländor som kläcktes. Åkte vidare för att fiska nedan Staabron, men här var det heldött. Har fisken redan börjat med lekbestyren eller är de helt enkelt inte på hugget ? Strax efter kl 23 gav jag upp och åkte hem. I bilen funderade jag på var jag ska förlägga de sista kvällarna av fiskesäsongen. Kanske i "Vålådalstriangeln" dvs Storån, Fångån och Vålån. Tre åar med potential till fint fiske. Eller kanske längre västerut ? Jag ska avvakta väderprognosen och morgondagen innan jag bestämmer mig.

2 kommentarer:

Patrik sa...

Hallå där Stig!!

Avundsjuk så det nästan gör ont på dig ;-)
Ja, vi hade som sagt kontakt med fin fisk i 2 av dom tre som du såg i min blogg!!

-=Skitfiske=-
Rapport hoppas jag kommer till en som sitter 60 mil söderut och våndas.

Stig Torniainen sa...

Om jag tittar ut genom fönstret kan jag se ner till Järpströmmen och där simmar många 40+cm´s harrar och öringar bl a. Ett ännu outforskat vatten, fast inte så kul när det ligger inne i samhället. Västra Jämtland = livskvalite´.