måndag 4 augusti 2008

Det första



Jaha, här kommer mitt första inlägg i vad som kan utveckla sig till vad som helst.

Jag har en del planer och funderingar, vi får se.Jag kommer att skriva om mitt flugfiske och min flugbindning.

Bilden ovan sammanfattar vad det kommer att handla om.


Mitt fiske bedrivs i västra Jämtland i Åre kommun.

Här har vi Övre Indalsälven, en outbyggd älvsträcka, som vi ska vara rädda om.

Det är inte många älvar som får rinna fritt i vårt land.

I älven kan man ha ett utmärkt fiske efter öring, för att inte tala om alla andra sjöar och åar som finns i trakten.

Jag har inte ångrat mig en sekund sen jag flyttade hit för ca 15 år sedan.

Har man flugfiske som passion, ja då kan man inte komma mycket närmare paradiset.


Nu har vi kommit in i augusti och mörkret blir allt tätare på kvällar och nätter.

Det är nu jakten på storöringen inleds på allvar, nu börjar fisken röra på sig mot lekplatser.

I skydd av mörkret kommer den in på grunt vatten för att äta upp sig innan leken.

Då kan ni vara säkra på att jag kommer att vara på ett flugkasts avstånd......

Inga kommentarer: